Bezpieczny przejazd
Jak pokazują statystyki, brawura i nieostrożność kierowców są przyczyną 98% wypadków, do których dochodzi na przejazdach kolejowo-drogowych. Wczoraj policjanci z Lublińca, wspólnie z pracownikami kolei i funkcjonariuszami Żandarmerii Wojskowej przeprowadzili działania prewencyjne mające na celu poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Jak pokazują statystyki, brawura i nieostrożność kierowców są przyczyną 98% wypadków, do których dochodzi na przejazdach kolejowo-drogowych. Wczoraj policjanci z Lublińca, wspólnie z pracownikami kolei i funkcjonariuszami Żandarmerii Wojskowej przeprowadzili działania prewencyjne mające na celu poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Dramatyczne okoliczności tragedii, do których dochodzi na przejazdach kolejowych zmuszają do przypominania o zasadach bezpieczeństwa w tych miejscach i uświadamiania, że zatrzymanie się i sprawdzenie czy nie nadjeżdża pociąg jest w stanie uratować życie.
W ciągu minionych czterech miesięcy na terenie naszego powiatu doszło do dwóch wypadków na niestrzeżonych przejazdach kolejowych. Pod koniec grudnia br. w Glinicy kierujący samochodem marki Mercedes wjechał wprost pod nadjeżdżający pociąg a miesiąc później, w lutym br. w Kochanowicach, kierujący Toyotą Hilux nie zachował ostrożności i zderzył się z pociągiem towarowym.
Wczoraj policjanci z „drogówki” wspólnie z funkcjonariuszami ŻW i pracownikami kolei wzięli udział w działaniach prowadzonych w ramach kampanii społecznej BEZPIECZNY PRZEJAZD - „ Zatrzymaj się i żyj”. Celem akcji jest podnoszenie świadomości zagrożeń wynikających z niezachowania szczególnej ostrożności na przejazdach, kształtowanie zachowań oraz utrwalanie postaw społecznie pożądanych. Wczoraj do południa na przejeździe kolejowym w Sadowie policjanci i pracownicy kolei badali stan trzeźwości kierowców i wręczali kierującym ulotki prewencyjne dotyczące bezpieczeństwa. Funkcjonariusze uświadamiali kierujących, że pociąg to masa kilkuset czy kilku tysięcy ton, która na zatrzymanie od momentu naciśnięcia przycisku nagłego hamowania potrzebuje nawet do 1200 metrów.
Przejazd to skrzyżowanie linii kolejowej z drogą. Przejazd to takie samo skrzyżowanie jak skrzyżowanie drogowe. Żaden kierowca nie kwestionuje konieczności zatrzymania się przed skrzyżowaniem drogowym, gdy nakazuje to znak STOP lub sygnalizator wskazujący światło czerwone. Znajdując się na skrzyżowaniu drogowym, kierowca ma świadomość zagrożeń wynikających z niezachowania szczególnej ostrożności i sankcji karnych związanych z nieprzestrzeganiem przepisów.